ΑΠΟΦΘΕΓΜΑ

Φοβάμαι μήπως χαθεί η ιδεολογία στη γη και γίνουμε ανθρωπάκια που θα θέλουμε να καλοπεράσουμε, που θα θέλουμε να κάνουμε καταναλωτική ζωή.

Κι εμείς οι Έλληνες ακόμα, να χάσουμε αυτό που λέγεται αξιοπρέπεια, αυτό που λέγεται αγωνιστικότητα. Ναι, αυτό φοβάμαι περισσότερο από όλα…”

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ…

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Μαϊμού ΙΚΕΑ made in China

Ακόμα και οι υπάλληλοι έπεσαν από τα σύννεφα. Πίστευαν ότι εργάζονταν στο Apple Store του Κούνινγκ αλλά ανακάλυψαν ότι η εταιρεία του Στιβ Τζομπς δεν είχε ανοίξει ποτέ κατάστημα στην πόλη τους ούτε είχε εξουσιοδοτήσει κανέναν να το κάνει. Λίγες ημέρες αργότερα ήρθε η σειρά των υπαλλήλων του ΙΚΕΑ να μάθουν ότι στην πραγματικότητα εργάζονταν για τη μαϊμού εκδοχή του. Το τελευταίο σύνορο της κινεζικής εφευρετικότητας είναι τα «κλωνοποιημένα» καταστήματα μεγάλων εταιρειών της Δύσης, ξεπατικωμένων μέχρι και την παραμικρή τους λεπτομέρεια. Οι Κινέζοι ξεκίνησαν με προϊόντα-μαϊμού και έφτασαν στα καταστήματα-μαϊμού, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα», και η ομοιότητα είναι τέτοια που είναι αδύνατον να ξεχωρίσεις το πραγματικό ΙΚΕΑ από το ψεύτικο.
Η καφετέρια με το σελφ σέρβις είναι στο ισόγειο, το μπλε και το κίτρινο είναι τα χρώματα που κυριαρχούν, παιδότοπος για τα παιδιά και το σημείο για τη συναρμολόγηση των προϊόντων επί πληρωμή καταλαμβάνουν τον δικό τους χώρο. Πολλά από τα μικρά προϊόντα που διατίθενται στο ψεύτικο ΙΚΕΑ είναι τόσο πιστά αντιγραμμένα που δύσκολα μπορεί κανείς να τα ξεχωρίσει από τα αληθινά. Ακόμα και τα σταντς με τους υπολογιστές απ' όπου δίνουν πληροφορίες οι υπάλληλοι στους πελάτες έχουν αντιγραφεί στην παραμικρή τους λεπτομέρεια. Τα πόστερ που κοσμούν τους τοίχους είναι ίδια με αυτά που μπορεί να δει κανείς σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα του σουηδικού κολοσσού στην Ευρώπη.
Την απάτη των μαϊμού Apple Stores ανακάλυψε από μια λεπτομέρεια μια αμερικανίδα μπλόγκερ που έτυχε να ταξιδέψει στο Γιουνάν. Από μια μικρή λεπτομέρεια ανακαλύφθηκε και η απάτη του ΙΚΕΑ. Το ΙΚΕΑ - μαϊμού στο Κούνινγκ ονομαζόταν «11 εξοπλισμοί» που στα μανδαρίνικα γράφεται και προφέρεται με παρόμοιο τρόπο που γράφεται και προφέρεται το όνομα του σουηδικού κολοσσού επίπλωσης και ειδών για το σπίτι. Το συμπέρασμα από αυτή την ιστορία, σημειώνουν οι βρετανικοί «Τάιμς», είναι ότι η Κίνα αρχίζει να μαθαίνει πώς λειτουργεί η καταναλωτική κοινωνία: δεν έχει σημασία τι πουλάς αλλά πού και πώς το πουλάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: